perjantai 18. elokuuta 2017

Halti tanssii

Olen ottanut Haltia enemmän tanssitreeneihin nyt kesällä ja koittanut panostaa sen kanssa tanssimiseen. Halti tarvitsee nimenomaan treeniä hallissa olosta, kokeenomaisen tilanteen harjoittelusta ja toisten koirien läsnäolosta. Haltilla on mennyt mukavasti ja ollaan vähän opeteltu uusia juttujakin. Haltille on mukava opettaa uusia asioita kun se tarjoaa niin innokkaasti eri asioita. Se pakittaa jo nyt paremmin kuin Dana ja vadin päällä pyörimisen oppi Halti hetkessä, kun taas olen yrittänyt useamman vuoden opettaa sitä Danalle. Alla olevilla videoilla Halti havainnollistaa nokkeluuttaan. Yritin kuvata samalla kun treenattiin.





Halti on viime aikoina tarjonnut etenkin tuota vadin päällä pyörimistä, pakitusta ja rauhoittavia signaaleita. Näitä kaikkia olen sille opettanut viime aikoina paljon niin se on tosi hauska katsoa kuinka sillä aivot raksuttaa sen miettiessä mistähän mahtaa tulla palkka. Halti on vadin päällä pyöriessään toispuoleinen ja tarjoaa vahvasti kellon suuntaan pyörimistä. Välillä tehdään toiseenkin suuntaan, mutta siinä tarvitsee minun apua eikä tee sitä vielä itsenäisesti. Minun puolesta sen ei tarvitsekaan tehdä sitä kuin yhteen suuntaan. Lihasten monipuolisemman käytön kannalta voidaan tehdä sitä välillä toiseenkin suuntaan treeneissä.

Siskoni opetti Haltille meidän lomareissun aikana pakittamista sivulla ja se meneekin sillä jo tosi hienosti. Muuten ollaan HTM:ssä lähinnä vahvistettu vanhoja positioita, koska Haltilla on jo aika hyvä repertuaari niitä. Nyt onkin sitten kova pohdinta menossa, että kumpaan lajiin ilmoittaisin Haltin syyskuun kisoihin. Danan ilmoitin jo freestyleen. Olen nyt tehnyt myös freestylen koreografiaa sen kanssa läpi ja vähän harmittaa kuinka en ole yhtä rentoutunut enää siinä ohjelmassa kuin olin silloin kun ekan kerran se tanssittiin. Ehkä ryhdistäydyn menemään sen vielä kerran läpi sen kanssa kisoissa ja jos ei toivottua tulosta tule sillä niin alan tekemään uutta koreografiaa uuteen musiikkiin. Siskoni tarjoutui menemään Haltin kanssa HTM:n kisoissa jos kolme ohjelmaa tuntuu liikaisalta minulle. Aika mahti sisko mulla! Täytyy yrittää tehdä päätökset pian. Syksyllä vedetään siskoni kanssa kaksi koiratanssin alkeiskurssia, toinen Oulussa ja toinen Muhoksella. Oulun kurssi meni parissa päivässä jo täyteen ja Muhoksen kurssille ei ole vielä alkanut ilmoittautuminen. Mukava päästä taas kouluttamaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti