perjantai 4. tammikuuta 2019

Pöhkisaksaa

Käytiin syksyllä pari kertaa Haltin kanssa agilityssä Pöhkisaksaan vuoroilla Heidin ohjauksessa. Keväällä ne jatkuvat ja päästään Haltin kanssa säännöllisemmin mukaan mikä on kiva, koska muuta säännöllistä aksaa meillä ei nyt olekaan. Ekalla kerralla tehtiin radan pätkää, josta alla eka video. Siinä minulla oli kovasti vaikeuksia malttaa pysyä kauempana kun ohjaan Haltia esteelle, mikä näyttääkin aika hassulta, nimenomaan yrittämiseltä! Tokalla videolla harjoiteltiin ohjaajasta irtaantumista. Se meni kivasti ja myös keppejä Halti oli innokas oma-aloitteisesti tekemään. Namit kiinnosti kovasti kuten videolta näkyy.





Ennen toista aksakertaa olin telonut jalkani ja tiedotin siitä etukäteen Heidiä. Heidi sanoi, että tehdään vähän hyppy-putki erottelua, backflappiä ja lähetystä poispäin kääntöön. Näissä harjoituksissa minun ei tarvitse juurikaan liikkua vaan koira saa itse kuunnella ja järkeillä. Näihin harjoituksiin on sitten helppo lisätä jatkossa vauhti.

Tässä vähän lyhyempää lähetystä poispäin kääntöön


Toisella videolla näkyy kun aluksi menee hyvin, sitten ohjaan liikaa vasemmalle ja Halti kiertää esteen. Se jää sillä mieleen joksikin aikaa kunnes lopussa tulee onnistuminen. Harvemmin tulee tehtyä tällaisia harjoituksia, joissa minä olen aikalailla paikoillani. Hyvää treeniä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti